Gönderen
|
Konu: kaza tehlikesi atlattim (Okunma Sayısı 211 defa)
|
bora.eris
Jr. Member
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 74
Telgrafin Telleri, Öperim Bütün Kelleri
Ruh Halim:
|
Dun gece Bandirma cevre yolunda 100-110km/s civari ilerlerken, Yesil alana salinmis oradan da yola cikmis bir esegi son anda fark ettim, tek yonlu yolda sol seritteyim, sag arkami kontrol edecek zamanim olmadi..
Polis akademisindeki uyuz komiser Harris gibi esege arkadan daliyordum.
Orada 1-2sn bile degil belki, insan aninda beyni tehlike nasil bu kadar cok seyi dusunur anlayabilmis degilim hala ama,sunlari dusundum, Esegi gordum, tam benim seridimde hafif solda uzunlumasina duruyordu ;hemen telkin, esege bakma,esege bakma, bakisimi degistirdim, sagina baksam mi? Aman bakma, bi de omuz ustu bakman lazim o kadar zaman yok,sag arkadan gelen olabilir, soluna baksammi? Sol kacis daha dar, ve kenarda kanal var, kazik frenle bodoslama esege mi vursam kanalami atlasam? Vs.. derken hafif arka fren, ardindan solundan bir calim ile zor yirttim. Arka freni dusunerek yapmadim,bir anda oldu,sanirim stabiliteyi bozmamak ve az bisi zaman kazanmak icin dokundum frene Esegin solundan kacarken esek, sola dogru kafayi dondurse opusurduk kadar yakin gectim saniyorum, belki heyecandan bana oyle gelmis olabilir. Debriyaj s1kmadigimi animsiyorum,biliyorum s1kmam lazim ama net hatirlamiyorum. Farlarim kuvvetli olmasa belki biraz tepkide gecikme olacak ve esege carpacaktim. Ilave aydinlatma epey onemli.
Az sonra durdum, sinirden ve korkudan hafif titreme gecirdim… Sonra sakinlesince dusundum, nerede ne hatam var diye.
1.Tehlike cemberine baliklama daldigim icin en buyuk hata bende 2.Suratim biraz daha dusuk olabilirdi 3.Yoldan gelmistim, hem yorgundum hem de visorumu temizlememistim 4.Esegi yola salan essek herif, esege refektif yelek giydirmeliydi.
Burasi Turkiye, nerede ne cikacagi belli degil, aman dikkatli olunuz arkadaslar.
|
|
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2009, 09:48:31 Gönderen: bora.eris »
|
Kayıtlı
|
|
|
|
ercan.yüksel
Sayman
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 35
Ruh Halim:
|
Bora çok geçmiş olsun, iyi sıyırmışsın, eşek kafasını çevirse halin nice oluyrdu bırak Bandırma çevresini biz İstanbulda bile sık sık inek, at, koyun sürüsü vs ile karşılaşıyoruz. hiçbirzaman tedbiri elden bırakmamak lazım.
|
|
|
|
altug.arca
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 26
Ruh Halim:
|
ilk post'um ... Bora cok gecmiş olsun bence oncelikle iyi sıyırdığın ve anlatabildiğin için kendini iyi/şanslı hisstemen lazım
turkiyede ki yol koşulları konusunda bana bir hatırlatma oldu anlattığın icin tşkler , cok gecmiş olsun tekrar ...
|
|
|
|
burcinhan.dogan
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 20
Ruh Halim:
|
Bora çok geçmiş olsun
Seneler önce Kamil Koç'da çalışırken gece Bursa seferinde Sivrihisar civarında bir eşşeğe çarpmıştık. Hiç tavsiye etmem kötü bir manzara
|
|
|
|
deniz.erbas
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 23
Ruh Halim:
|
burda senin suçun yok bora. sana tamamen katılıyorum eşeğin sahibi olan eşek herif eşeğe reflektif yelek giydirmeliydi:)) büyük geçmiş olsun
|
DnzErbs-210 BJK
|
|
|
osman.ahunbay
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 26
Ruh Halim:
|
Sevgili Bora, çok geçmiş olsun...
|
Osman Ahunbay - 211 Transalp 2006 0532.212 10 42
|
|
|
bora.eris
Jr. Member
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 74
Telgrafin Telleri, Öperim Bütün Kelleri
Ruh Halim:
|
gecmis olsun dileklerinize tesekkur ederim arkadaslar, esegin durusu gitmiyor gozumun onunden, bereket kipirdanmadi, bozuk olurdu...
|
|
|
|
ahmet.batur
YK Başkanı
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 45
Ruh Halim:
|
Bora geçmiş olsun ,ben de geçen hafta,otobanda , araba ile köpeğe çarptım ve sonrasında düsündüm ,motorla olsa ne olurdu diye , Her zaman uyanık olmakda ve temel konuları atlamamakda fayda var gerçekten , Uzağa bakma , Devamlı tarama ön,arka,aynalar,sağ, sol vb , Devamlı antrenman , Işıklandırma, Karar verme , vb...
Allah tan eşek kafayı çevirmemiş, Bu mevzuyu farklı bir anlatımla senden en yakın kampta senden bekliyoruz,
|
Saglıcakla kalın , Ahmet BATUR Varadero 06 0533 239 28 15
|
|
|
Armagan ALBAYRAK
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 47
GS ten başka motor, siyahtan başka renk tanımam ;)
Ruh Halim:
|
Bora,
çok geçmiş olsun, ne güzel evine sağsalim gitti diye düşünürken bu haber nefes borumu düğümletti. Bu arada o anda yapılacak be varsa yapmışsın, keşkesi falan kalmamış olayın, eşek eşeklik etmeyip kafayı çevirmemiş allahtan
Güvenlik balonu !!! güzel bir yorum olmuş....
|
Armağan ALBAYRAK R 1150 GSA - ISTANBUL 532 508 93 23
|
|
|
bora.eris
Jr. Member
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 74
Telgrafin Telleri, Öperim Bütün Kelleri
Ruh Halim:
|
sagolasin Armagan abim, sansa yirttim, esek soyle sola dogru yarim adim ativereydi...
kampta anlatirsan oyle esekli kargali, hem ucmayi bilmiyon neden yapiyosun diye, iste o esek gelir alir adamin aklini..
hayvanli fikra anlatmicam sonra.. aa aklima bi fikra geldi... marangoz var ya... anladiniz siz onu, erkenden yatanlar anlamaz ama..
|
|
|
|
mehmet.atil
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 12
Ruh Halim:
|
geçmiş olsun , en kötüsü böyle olsun
|
şu motoru bir satsam artık bende endurotour motor alacam:)))
|
|
|
binnur.ozmen
Jr. Member
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 83
Mutluluklar paylaştıkça çoğalır, üzüntüler azalır.
Ruh Halim:
|
GEÇMİŞ OLSUN BORAcım, Allah tan eşek kafayı çevirmemiş, Bu mevzuyu farklı bir anlatımla senden en yakın kampta senden bekliyoruz,
Maazallah!!! yok, ben almayayım, YOKtan var edilen muhabbetten yanaklarımın gülen kasları ağrıdı!hayvanli fikra anlatmicam sonra.. aa aklima bi fikra geldi... marangoz var ya... anladiniz siz onu, erkenden yatanlar anlamaz ama..
Kırmızı leke- yok hayır kırmızı nokta... BBİİİİİİPPP valla hala gülüyorum bazılarına
|
Binnur ÖZMEN + KIZIM + FINDIK__________A RH +_________0532 - 347 19 10 Rujumu da sürerim, motora da binerim!_________________Suzuki Burgman 400
|
|
|
alp.baysalli
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 6
Ruh Halim:
|
Bora, Geçmiş olsun. Eşek-motor kombinasyonunda motosikletten sağ kurtulabilme ihitimali çok düşük olsa gerek. Uzun yoldan geliyor olman ve eve yaklaşmanın da dikkate olumsuz katkısı vardır mutlaka. Yorgun olmasan belki çok daha önce farkedebilirdin. 100-110 km/s hız ilave aydınlatmayı da kullanıyorsan aslında çok yüksek sayılmaz. Altındaki motorun da frenaj, kıvırma manevrası konusunda olumlu bir katkısı olduğuna inanıyorum. GS'in stabilite, fren, ağırlık merkezi gibi özelliklerine insan çok kolay alışıyor. Tabi sonra hemen risk katsayısını da o seviyeye kadar yükseltiyoruz. KLX ile yokuş aşağı ıslak asfalt yolda yola atlayan kopek yavrusundan kaçayım diye frenlere dokununca motorun güvenlik çıtasının hangi hızda olduğu, arka ve ön freni acil durumda birlikte kullanabilme antremanı yapmam gerektiği gibi bir sürü başlık gözümün önünden hızla geçmişti. Şu işten sıyırabilirsek bu motoru böyle sürmeyeceğim bir daha demiştim. Sıyırdım ve artık bu motorun limitlerine göre sürüyorum. Kampta erken yatan ama gürültüden uyuyamayanlardan birisi olarak marangoz fıkrasını merak ettim. Uzaktan sadece Selami'nin bas bariton sesi geliyordu gece, fıkrayı duyamadım. selamlar Alp
|
Alp BAYSALLI İstanbul 2003 Aprilia Atlantic 2009 Kawasaki KLX250
|
|
|
kubilay.alpaslan
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 15
Ruh Halim:
|
Çok geçmiş olsun Bora, Kubilay A.
|
|
|
|
sahin.naci.sair
Newbie
Çevrimdışı
Mesaj Sayısı: 5
Ruh Halim:
|
Bora iyi atlatmışın. Geçmiş olsun.
Bana göre Türkiye yollarını motosiklet için riskli yapan en önemli unsur Canlı Hayvan kazası ihtimalidir. Motor için diyorum şöyle ; Motorcu önünde sürekli görebileceği en uzak nokytaya gözler. Fakat ani değişken olarak yolun yanından çıkan bir hayvan beklemediği risktir ve ani yön değiştirme her motorcunun çok iyi yapması gereken bir durumdur. Bunu da en iyi eğitimlerimizde tekrarlayarak beceri haline dönüştürebiliriz. Yakında yapılacak eğitim de isterseniz bu çalışmanın üzerinde daha çok duralım.
Böyle bir kaza sonrası muhtemelen yaralı hayvan kaçıp gidecktir. Ama kaza yapan kayıtlara şöle geçer ; Kendi kendine, düz yolda giderken sebepsiz yere kaza...
|
Şahin N.ŞAİR www.sairsigorta.com 0532 615 99 14 0216 651 92 25
|
|
|
|
|