R1200GS Egzost Patlama Sesi
Ana SayfaForumYardımAraTakvimGiriş YapKayıt

Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
16 Mart 2010, 14:01:59

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Ara

News
İzimiz Yol Olur

Stats
1440 Mesaj 175 Konu Gönderen: 181 Üye
Son üye: omer.muz
  Enduro Motosiklet Kulübü
  EMOK TEKNİK
  Atölye - Teknik Servis
  R1200GS Egzost Patlama Sesi
« önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 Aşağı git
Konu: R1200GS Egzost Patlama Sesi  (Okunma Sayısı 1599 defa)
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« : 29 Temmuz 2009, 19:58:42 »

Merhaba arkadaslar ,

motorumu ilk aldigim gunden beri yasadigim bir sorunum var . Aslinda tam olarak sorun mu degil mi onu da bilmiyorum ama motor kompresyona girdigi anlarda egzosttan patlama sesleri duyuyorum . Aslinda herhangi bir rahatsizlik vermiyor hatta hosuma bile gittigini soyleyebilirim ama acaba ileride bir sorun yaratir mi diye de dusunmeden edemiyorum . R1200GS kullanip ayni sorunu yasayan yada yorum yapabilecek arkadaslar var mi ? Cok tesekkurler

Fatih Arpas
Bucharest
R1200GSA 08
Kayıtlı
ozgur.pazar
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 28



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #1 : 29 Temmuz 2009, 22:39:17 »

Yanlış bilmiyorsam, kompresyon sırasında silindirden yanmadan atılan benzinin egzosda ısı etkisi ile yanması sonucunda olan bir patlama sizin bahsettiğiniz. Benim motorumda da olduğu zaman hoşuma gidiyor
Kayıtlı

Özgür Pazar
06 XT660 R, Ankara
0 533 620 33 08
Armagan ALBAYRAK
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 88



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #2 : 30 Temmuz 2009, 00:08:35 »

Senkron ayarları kontrol edildi mi ? ayarsızlıktan ateşlemede sorun yaşıyor olabilirsin ( sadece bir fikir )
Kayıtlı

Armağan ALBAYRAK
R 1150 RT - ISTANBUL
532 508 93 23
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #3 : 30 Temmuz 2009, 08:47:34 »

Senkron ayarları kontrol edildi mi ? ayarsızlıktan ateşlemede sorun yaşıyor olabilirsin ( sadece bir fikir )

Merhaba ,

bu gune kadar sorunun giderilmesi konusunda hic bir eylem de bulunmadim . Su anda gercekten bir sorun mu degil mi anlamaya calisiyorum kullanma disinda motor bilgisi olarak bilgim yetersiz ayni zamanda gereksiz yere Bukres gibi her turlu servisin kotu oldugu bir ulkede motorumu kurcalatmak da istemiyorum .

Tesekkurler.
Kayıtlı
bora.eris
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 96


Telgrafin Telleri, Öperim Bütün Kelleri


Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #4 : 30 Temmuz 2009, 09:18:22 »

bende de oluyor, pata pata diye sesler, gercekten eglenceli, sorun oldugunu zannetmiyorum...
Kayıtlı

Bora Eris  <boraeris@eris.com.tr>
<R1200GS><532 2912050>
Bandırma
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #5 : 30 Temmuz 2009, 10:29:50 »

bende de oluyor, pata pata diye sesler, gercekten eglenceli, sorun oldugunu zannetmiyorum...

Bora bey ,

tam olarak sizin tanimladiginiz gibi pat pat seklinde cikan sesler , rahatsiz edici degil . Genel de cift kisi yuklu bir sekilde kullaniyorum ve viraj inislerinde gaz kestigim ve motorun kompresyona girdigi durumlarda oluyor . Daha once Istanbulda 2004 model 1200 GS kullaniyordum ve boyle bir sesin varligini hatirlamiyorum . Ondan benzer motoru kullanan arkadaslarda ayni belirtiler var mi diye sormak istedim .

Tesekkurler.

 
Kayıtlı
bora.eris
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 96


Telgrafin Telleri, Öperim Bütün Kelleri


Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #6 : 30 Temmuz 2009, 10:35:30 »

aynen, motor frenli inislerde cok hoş oluyo ama dimi? pata pata paat çaat diye,
akropovic kullaniyorum, biraz daha patirtili...
Kayıtlı

Bora Eris  <boraeris@eris.com.tr>
<R1200GS><532 2912050>
Bandırma
Armagan ALBAYRAK
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 88



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #7 : 30 Temmuz 2009, 11:12:32 »

Fatih,

eski motorum R 1100 GS 'te de bu tip patlamalara rastlardım. Kompresyona bindirdiğimde bir süre sonra patlama yapardı. Sorduğumda Kurşunlu- kurşunsuz benzin ayrımından dolayı yaptığı söylenmişti, ( R 1100 GS kurşunlu benzin  kullanılması tavsiye edilmiş )  ancak buji ve senkron ayarlarından sonra bariz bir kesilme olduğunu fark ettim. Bu R 1200 GS lerde de benzerlik gösterir mi bilemem sonuçta zaten kurşunsuz kullanılıyor. Bu arada hiç kompresyonda egzost patlatan R 1200 GS görmedim, duymadım...

 
Kayıtlı

Armağan ALBAYRAK
R 1150 RT - ISTANBUL
532 508 93 23
burcinhan.dogan
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 30



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #8 : 30 Temmuz 2009, 13:53:30 »

Yanlış bilmiyorsam, kompresyon sırasında silindirden yanmadan atılan benzinin egzosda ısı etkisi ile yanması sonucunda olan bir patlama sizin bahsettiğiniz. Benim motorumda da olduğu zaman hoşuma gidiyor

Aynen XT'de çok yapıyor. Benim eski Pegasomda da olurdu.

Mehmet Durak'ın 1200 ile yaklaşık bir 400 kilometre yol tecrübem oldu (artçılı) ben böyle bir patlamaya şahit olmadım.
Kayıtlı
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #9 : 30 Temmuz 2009, 19:00:38 »

aynen, motor frenli inislerde cok hoş oluyo ama dimi? pata pata paat çaat diye,
akropovic kullaniyorum, biraz daha patirtili...

Selam Bora galiba konfigurasyon ayni bende de akrapovic var . Aynen senin dedigin gibi durum biraz daha patirtili bir duruma geldi . Arkadan gelen arkadaslar ayni patlamalardan biz de isteriz deyip duruyorlar 
Kayıtlı
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #10 : 30 Temmuz 2009, 19:05:30 »

Fatih,

eski motorum R 1100 GS 'te de bu tip patlamalara rastlardım. Kompresyona bindirdiğimde bir süre sonra patlama yapardı. Sorduğumda Kurşunlu- kurşunsuz benzin ayrımından dolayı yaptığı söylenmişti, ( R 1100 GS kurşunlu benzin  kullanılması tavsiye edilmiş )  ancak buji ve senkron ayarlarından sonra bariz bir kesilme olduğunu fark ettim. Bu R 1200 GS lerde de benzerlik gösterir mi bilemem sonuçta zaten kurşunsuz kullanılıyor. Bu arada hiç kompresyonda egzost patlatan R 1200 GS görmedim, duymadım...

 

Armagan bey ,

dediginiz gibi bizim durum biraz garip sadece motor freni devreye girince bu patlamalar oluyor ve diger arkadaslarin da dedigi gibi belki egzost icin de kalan yanmamis benzin bir sekilde sicakliktan patliyor . Ama insanin aklina o zaman da yanmamiz benzinin orada ne isi var sorusu geliyor . Fark eder mi bilmiyorum ama acaba 100 oktan 95 oktan 98 oktan farkliliklari buna yol acar mi ? Ne yakit bulursam onu koyuyorum bazen 95 oktan benzinin son kalan 5 litresi uzerine 98 oktan benzin ile fulledigim oluyor ama bu soruna yol acar mi bilemiyorum .

Kayıtlı
Armagan ALBAYRAK
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 88



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #11 : 30 Temmuz 2009, 21:51:49 »



Armagan bey ,

dediginiz gibi bizim durum biraz garip sadece motor freni devreye girince bu patlamalar oluyor ve diger arkadaslarin da dedigi gibi belki egzost icin de kalan yanmamis benzin bir sekilde sicakliktan patliyor . Ama insanin aklina o zaman da yanmamiz benzinin orada ne isi var sorusu geliyor . Fark eder mi bilmiyorum ama acaba 100 oktan 95 oktan 98 oktan farkliliklari buna yol acar mi ? Ne yakit bulursam onu koyuyorum bazen 95 oktan benzinin son kalan 5 litresi uzerine 98 oktan benzin ile fulledigim oluyor ama bu soruna yol acar mi bilemiyorum .



Oktan farklılığı yapabilir bir ihtimal ancak , orjinal harici bir egzost takıldıysa ve orta egzost kazanı söküldüyse illaki yeni bir ayar gerektitir (oksijen sensörü düzgün okuyamıyor ve ateşlemeyi optimumda yaptıramıyor ), bu arada yakıt tüketimi ne durumda, eskiye nazaran bir artış oldu mu?

not. Bey kelimesini kaldıralım bence 
Kayıtlı

Armağan ALBAYRAK
R 1150 RT - ISTANBUL
532 508 93 23
burak.cedetas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 27



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #12 : 30 Temmuz 2009, 22:20:25 »

Merhaba
Fatig GS kaç km'de?
En son senkron ayarı ne zaman yapıldı? Yapıldı mı?

Transalp'te benzeri durum olmuş senkron ayarını takiben ciddi azalma görmüştüm.
Akropovich (kısaca akrep) eminim daha gümbürtülüdür.  Ama bu patlamaların faydalı olmadığını düşünüyorum.

Özellikle 2 silindirli motosikletlerde basit senkron ayarı verimi de arttıracaktır.

Selamlar
Kayıtlı
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #13 : 31 Temmuz 2009, 08:53:28 »

Armagan ,

yakit tuketimim sanki eskiye gore daha da iyilesti , yakit tuketimim 100 km. de 5.5 - 6 lt arasinda degisiyor .

Burak

motorum 11.500 km. de ve en son 10.000 bakimindan yeni cikti . Bildigim kadariyla subap ayari yapildi ama senkron ayarlamasi yapildi mi bilemiyorum .

Senkron ayari yapilmasi kolay bir ayar midir ? Endisem mevcut ayarlarin daha da bozulmasi .

 
Kayıtlı
bora.eris
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 96


Telgrafin Telleri, Öperim Bütün Kelleri


Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #14 : 31 Temmuz 2009, 09:17:36 »

cok anladigim konular degil ama,
sadece tup degistirildiginde bir ayar gerekmedigini serviten duymustum,onun yalancisiyim.
usturuplu bir surusle de K&N ve akro takili iken, kendi olcumumle, 4.3lt/100km minimum olcumum oldu..
onun haricinde kasmadan,istedigim gibi surerek, ara ara kudurmalar da olabilir icinde, 5.5-6 arasi geziyor ort.mam
Kayıtlı

Bora Eris  <boraeris@eris.com.tr>
<R1200GS><532 2912050>
Bandırma
Sayfa: [1] 2 Yukarı git  
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Amber design by Bloc | XHTML | CSS