R1200 GSA Gidon Yalpalamasi
Ana SayfaForumYardımAraTakvimGiriş YapKayıt

Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
17 Mart 2010, 22:11:46

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Ara

News
İzimiz Yol Olur

Stats
1441 Mesaj 175 Konu Gönderen: 181 Üye
Son üye: omer.muz
  Enduro Motosiklet Kulübü
  EMOK TEKNİK
  Atölye - Teknik Servis
  R1200 GSA Gidon Yalpalamasi
« önceki sonraki »
Sayfa: [1] Aşağı git
Konu: R1200 GSA Gidon Yalpalamasi  (Okunma Sayısı 1153 defa)
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« : 09 Eylül 2009, 15:47:50 »

Merhaba arkadaslar ,

egzost patlamalari derken simdi de uzun zamandir garip bir seylerin oldugunu hissettigim ama tam olarak teshis koyamadigim bir sorunu tespit etmis bulunuyorum . Belli bir suredir ozellikle 80 km kadar olan suratlerde gidonun yalpa yada diger bir deyisle bir saga bir sola hareket ettiginden supheleniyordum . Bu hareket cok hissedilir bariz bir yalpa olmamakla birlikte gozle takip edildiginde fark edilebiliyordu . En sonunda bir seyahatimde iki elimi birakmayi akil ettim ve ne yazik ki bayagi bir yalpa yaptigini gordum . 80 km uzerine cikildiginda bu yalpa kesiliyor ama bunun altindaki suratlerde ve frenlem sirasinda belirgin bir hale geliyor . Biraz bu konu ile ilgili net'te yapmis oldugum arastirmalar sonucunda asagidaki bilgilere ulastim . Boyle bir sorun yasayip duzeltebildiyseniz cozum yollarini paylasirsaniz cok sevinirin .

 - Jantin balans ayarinin duzgun olmamasi ( Yaklasik bir sure once lastik degisimi yaptim balansin bozuk olmasi muhtemel)
 - Genellikle iki kisi ve yuklu seyahat ediyorum , okudugum kadariyla suspansiyon ayarlarinin duzgun olmamasindan dolayi on tekerlege    binen yukun ve surtunmenin azalmasi (Bazen ESA ayarlarini yere daha iyi basabilmek adina bir kisi icin olan ayara getiriyorum)
- Egik jant
- On aks egilmesi ( bir yerde okudum cevirisi bu anlama geliyordu sacmalamis olabilirim)

Cok tesekkurler .
Kayıtlı
altug.arca
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 72



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #1 : 09 Eylül 2009, 17:09:53 »

Benim ktm de de aynı sorun var idi
özellikle yüklü olduğunda daha da abartıyor idi ...
lastiklerim bitene kadar bir şekilde idare ettim
sonra yani lastik ( daha az disli ) aldım
hoop kayboldu.. sanırım benim durumumda hem balans hemde LASTİKTEN KAYNAKLANIYORDU
ŞİMDİ COK RAHATIM

sanırım sen d balans yaptırdıktan sonra cok rahat edersin

Kayıtlı
ugur.becerikliler
Administrator
Jr. Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 67



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #2 : 09 Eylül 2009, 17:50:58 »

Fatih,

- Lastik Tourance ise bazı imalatlarında sorun oluyor. Klasik konudur. Onun dışında balansına bakmak gerekir. bir de dediğin gibi eğriliğine.
Kayıtlı

Uğur Becerikliler
1150 GS , İstanbul
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #3 : 09 Eylül 2009, 18:50:14 »

Fatih,

- Lastik Tourance ise bazı imalatlarında sorun oluyor. Klasik konudur. Onun dışında balansına bakmak gerekir. bir de dediğin gibi eğriliğine.

Ugur , dedigin gibi lastik Metzeler Tourance , balansi bu hafta sonu kontrol ettirecegim ama bu egrilik olayini anlamanin bir yolu var midir ?
Yoksa servise mi goturmek gerekir ?
Kayıtlı
zafer.yangin
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 40



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #4 : 15 Eylül 2009, 11:13:00 »

Merhaba arkadaslar ,

egzost patlamalari derken simdi de uzun zamandir garip bir seylerin oldugunu hissettigim ama tam olarak teshis koyamadigim bir sorunu tespit etmis bulunuyorum . Belli bir suredir ozellikle 80 km kadar olan suratlerde gidonun yalpa yada diger bir deyisle bir saga bir sola hareket ettiginden supheleniyordum . Bu hareket cok hissedilir bariz bir yalpa olmamakla birlikte gozle takip edildiginde fark edilebiliyordu . En sonunda bir seyahatimde iki elimi birakmayi akil ettim ve ne yazik ki bayagi bir yalpa yaptigini gordum . 80 km uzerine cikildiginda bu yalpa kesiliyor ama bunun altindaki suratlerde ve frenlem sirasinda belirgin bir hale geliyor . Biraz bu konu ile ilgili net'te yapmis oldugum arastirmalar sonucunda asagidaki bilgilere ulastim . Boyle bir sorun yasayip duzeltebildiyseniz cozum yollarini paylasirsaniz cok sevinirin .

 - Jantin balans ayarinin duzgun olmamasi ( Yaklasik bir sure once lastik degisimi yaptim balansin bozuk olmasi muhtemel)
 - Genellikle iki kisi ve yuklu seyahat ediyorum , okudugum kadariyla suspansiyon ayarlarinin duzgun olmamasindan dolayi on tekerlege    binen yukun ve surtunmenin azalmasi (Bazen ESA ayarlarini yere daha iyi basabilmek adina bir kisi icin olan ayara getiriyorum)
- Egik jant
- On aks egilmesi ( bir yerde okudum cevirisi bu anlama geliyordu sacmalamis olabilirim)

Cok tesekkurler .

Senin sorunun lastik hatasından kaynaklı bir sorun. Muhtemelen lastiğinde taban kayması mevcut. Bilmiyorum ne zamandır bu lastiği kullanıyorsun ancak yeni ise de arızalı lastik sınıfına girer. Yüksek süratli yol almalarda tekerleğin dönmesi ile oluşan cairo hareketi daha kuvvetli olduğundan bunu hissetmezsin ancak düşük süratlerde bu hissedilir duruma gelir. ESA ayarları ile oynama çünkü yol tutuşunu daha da kaybedersin. İki kişi tek kişiye göre ayarlı süspansiyonlar ezilir. Daha fazla esneme yapar. Bu da tekerleğin yola sürtünmesinde azalmalar ve artmalara sebep olur. Sürekli azalma ve artma olduğunda motorunun yola tutunması zorlaşır. Yumuşak süspansiyon yere daha iyi basmak değildir. Sen süspansiyonunu yumuşatırsın ama üzerindeki yükü süspansiyon emer ve yere ilettiği çok daha düşük olur. Ama sert süspansiyon, üzerine binen yükü çok daha az absorbe eder ve büyük bir kısmını da yere iletir. bu da lastiklerin yere daha iyi tutunmasını sağlar.

Lastiklerin yeni mi bilmiyorum ama yeni ise öncelikle balans ile kurtarılıp kurtarılamadığına bakmak gerekir. Yada hiç balans yapılmadıysa zaten yaptığı da normaldir. Nerde oturuyorsun bilmiyorum ama bilgisayarlı balans makinesi olan bir lastikçiye git. Anadolu Yakası'nda Ali Esengül Honda (Kızıltoprak), Altan Motor (Kartal Sanayi), Buz Motor (Bostancı),  Güngör Motor Honda (Pendik), Mototal (Kızıltoprak), Mutluhan Motor Honda (Küçükyalı), Z Moto (Soğanlık), Avrupa Yakası'nda Buz Motor (Kabataş), Daytona Motor, PitStop (Florya) da bilgisayarlı Balans Makineleri mevcut. Senin lastiğinde dinamik balans var. Yani sağa sola yalpa çeklinde olan balans. Bu yüzden bilgisayarlı makinede olması gerekiyor. Sadece statik balans yapan makineler ile (2 kol arasında mile takılı tekerlek ile) sorunun çözülmez. Eğer balans yapılmasına rağmen halen sorun devam ediyorsa o zaman lastiğini aldığın yere götürüp sorununu dile getirmen gerekiyor.
Kayıtlı

Sevgilerimle
zaferyangin
fatih.arpas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 10



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #5 : 15 Eylül 2009, 14:52:06 »

Merhaba arkadaslar ,

egzost patlamalari derken simdi de uzun zamandir garip bir seylerin oldugunu hissettigim ama tam olarak teshis koyamadigim bir sorunu tespit etmis bulunuyorum . Belli bir suredir ozellikle 80 km kadar olan suratlerde gidonun yalpa yada diger bir deyisle bir saga bir sola hareket ettiginden supheleniyordum . Bu hareket cok hissedilir bariz bir yalpa olmamakla birlikte gozle takip edildiginde fark edilebiliyordu . En sonunda bir seyahatimde iki elimi birakmayi akil ettim ve ne yazik ki bayagi bir yalpa yaptigini gordum . 80 km uzerine cikildiginda bu yalpa kesiliyor ama bunun altindaki suratlerde ve frenlem sirasinda belirgin bir hale geliyor . Biraz bu konu ile ilgili net'te yapmis oldugum arastirmalar sonucunda asagidaki bilgilere ulastim . Boyle bir sorun yasayip duzeltebildiyseniz cozum yollarini paylasirsaniz cok sevinirin .

 - Jantin balans ayarinin duzgun olmamasi ( Yaklasik bir sure once lastik degisimi yaptim balansin bozuk olmasi muhtemel)
 - Genellikle iki kisi ve yuklu seyahat ediyorum , okudugum kadariyla suspansiyon ayarlarinin duzgun olmamasindan dolayi on tekerlege    binen yukun ve surtunmenin azalmasi (Bazen ESA ayarlarini yere daha iyi basabilmek adina bir kisi icin olan ayara getiriyorum)
- Egik jant
- On aks egilmesi ( bir yerde okudum cevirisi bu anlama geliyordu sacmalamis olabilirim)

Cok tesekkurler .

Senin sorunun lastik hatasından kaynaklı bir sorun. Muhtemelen lastiğinde taban kayması mevcut. Bilmiyorum ne zamandır bu lastiği kullanıyorsun ancak yeni ise de arızalı lastik sınıfına girer. Yüksek süratli yol almalarda tekerleğin dönmesi ile oluşan cairo hareketi daha kuvvetli olduğundan bunu hissetmezsin ancak düşük süratlerde bu hissedilir duruma gelir. ESA ayarları ile oynama çünkü yol tutuşunu daha da kaybedersin. İki kişi tek kişiye göre ayarlı süspansiyonlar ezilir. Daha fazla esneme yapar. Bu da tekerleğin yola sürtünmesinde azalmalar ve artmalara sebep olur. Sürekli azalma ve artma olduğunda motorunun yola tutunması zorlaşır. Yumuşak süspansiyon yere daha iyi basmak değildir. Sen süspansiyonunu yumuşatırsın ama üzerindeki yükü süspansiyon emer ve yere ilettiği çok daha düşük olur. Ama sert süspansiyon, üzerine binen yükü çok daha az absorbe eder ve büyük bir kısmını da yere iletir. bu da lastiklerin yere daha iyi tutunmasını sağlar.

Lastiklerin yeni mi bilmiyorum ama yeni ise öncelikle balans ile kurtarılıp kurtarılamadığına bakmak gerekir. Yada hiç balans yapılmadıysa zaten yaptığı da normaldir. Nerde oturuyorsun bilmiyorum ama bilgisayarlı balans makinesi olan bir lastikçiye git. Anadolu Yakası'nda Ali Esengül Honda (Kızıltoprak), Altan Motor (Kartal Sanayi), Buz Motor (Bostancı),  Güngör Motor Honda (Pendik), Mototal (Kızıltoprak), Mutluhan Motor Honda (Küçükyalı), Z Moto (Soğanlık), Avrupa Yakası'nda Buz Motor (Kabataş), Daytona Motor, PitStop (Florya) da bilgisayarlı Balans Makineleri mevcut. Senin lastiğinde dinamik balans var. Yani sağa sola yalpa çeklinde olan balans. Bu yüzden bilgisayarlı makinede olması gerekiyor. Sadece statik balans yapan makineler ile (2 kol arasında mile takılı tekerlek ile) sorunun çözülmez. Eğer balans yapılmasına rağmen halen sorun devam ediyorsa o zaman lastiğini aldığın yere götürüp sorununu dile getirmen gerekiyor.

Zafer detayli aciklaman icin cok tesekkurler . Lastiklerim yeni aldim belki yapmalari gereken balans ayarini yapmadilar . Gectigimiz hafta sonu binbir zorlukla motor icin balans yapabilen bir yer buldum (Bukreste yasiyorum biraz mahrumiyet bolgesi  ) . Bu hafta sonu balans ayarini yaptiracagim sonucun sizler ile paylasirim .
Kayıtlı
Sayfa: [1] Yukarı git  
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Amber design by Bloc | XHTML | CSS