Merhaba arkadaslar ,
egzost patlamalari derken simdi de uzun zamandir garip bir seylerin oldugunu hissettigim ama tam olarak teshis koyamadigim bir sorunu tespit etmis bulunuyorum . Belli bir suredir ozellikle 80 km kadar olan suratlerde gidonun yalpa yada diger bir deyisle bir saga bir sola hareket ettiginden supheleniyordum . Bu hareket cok hissedilir bariz bir yalpa olmamakla birlikte gozle takip edildiginde fark edilebiliyordu . En sonunda bir seyahatimde iki elimi birakmayi akil ettim ve ne yazik ki bayagi bir yalpa yaptigini gordum . 80 km uzerine cikildiginda bu yalpa kesiliyor ama bunun altindaki suratlerde ve frenlem sirasinda belirgin bir hale geliyor . Biraz bu konu ile ilgili net'te yapmis oldugum arastirmalar sonucunda asagidaki bilgilere ulastim . Boyle bir sorun yasayip duzeltebildiyseniz cozum yollarini paylasirsaniz cok sevinirin .
- Jantin balans ayarinin duzgun olmamasi ( Yaklasik bir sure once lastik degisimi yaptim balansin bozuk olmasi muhtemel)
- Genellikle iki kisi ve yuklu seyahat ediyorum , okudugum kadariyla suspansiyon ayarlarinin duzgun olmamasindan dolayi on tekerlege binen yukun ve surtunmenin azalmasi (Bazen ESA ayarlarini yere daha iyi basabilmek adina bir kisi icin olan ayara getiriyorum)
- Egik jant
- On aks egilmesi ( bir yerde okudum cevirisi bu anlama geliyordu sacmalamis olabilirim)
Cok tesekkurler .
Senin sorunun lastik hatasından kaynaklı bir sorun. Muhtemelen lastiğinde taban kayması mevcut. Bilmiyorum ne zamandır bu lastiği kullanıyorsun ancak yeni ise de arızalı lastik sınıfına girer. Yüksek süratli yol almalarda tekerleğin dönmesi ile oluşan cairo hareketi daha kuvvetli olduğundan bunu hissetmezsin ancak düşük süratlerde bu hissedilir duruma gelir. ESA ayarları ile oynama çünkü yol tutuşunu daha da kaybedersin. İki kişi tek kişiye göre ayarlı süspansiyonlar ezilir. Daha fazla esneme yapar. Bu da tekerleğin yola sürtünmesinde azalmalar ve artmalara sebep olur. Sürekli azalma ve artma olduğunda motorunun yola tutunması zorlaşır. Yumuşak süspansiyon yere daha iyi basmak değildir. Sen süspansiyonunu yumuşatırsın ama üzerindeki yükü süspansiyon emer ve yere ilettiği çok daha düşük olur. Ama sert süspansiyon, üzerine binen yükü çok daha az absorbe eder ve büyük bir kısmını da yere iletir. bu da lastiklerin yere daha iyi tutunmasını sağlar.
Lastiklerin yeni mi bilmiyorum ama yeni ise öncelikle balans ile kurtarılıp kurtarılamadığına bakmak gerekir. Yada hiç balans yapılmadıysa zaten yaptığı da normaldir. Nerde oturuyorsun bilmiyorum ama bilgisayarlı balans makinesi olan bir lastikçiye git. Anadolu Yakası'nda Ali Esengül Honda (Kızıltoprak), Altan Motor (Kartal Sanayi), Buz Motor (Bostancı), Güngör Motor Honda (Pendik), Mototal (Kızıltoprak), Mutluhan Motor Honda (Küçükyalı), Z Moto (Soğanlık), Avrupa Yakası'nda Buz Motor (Kabataş), Daytona Motor, PitStop (Florya) da bilgisayarlı Balans Makineleri mevcut. Senin lastiğinde dinamik balans var. Yani sağa sola yalpa çeklinde olan balans. Bu yüzden bilgisayarlı makinede olması gerekiyor. Sadece statik balans yapan makineler ile (2 kol arasında mile takılı tekerlek ile) sorunun çözülmez. Eğer balans yapılmasına rağmen halen sorun devam ediyorsa o zaman lastiğini aldığın yere götürüp sorununu dile getirmen gerekiyor.