En iyi motor 1100 GS
Ana SayfaForumYardımAraTakvimGiriş YapKayıt

Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
16 Mart 2010, 14:50:28

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Ara

News
İzimiz Yol Olur

Stats
1440 Mesaj 175 Konu Gönderen: 181 Üye
Son üye: omer.muz
  Enduro Motosiklet Kulübü
  EMOK TEKNİK
  Yeni, Eski Markalar ve Modeller
  En iyi motor 1100 GS
« önceki sonraki »
Sayfa: 1 [2] Aşağı git
Konu: En iyi motor 1100 GS  (Okunma Sayısı 2816 defa)
hakan.bekar
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 18



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #15 : 31 Ağustos 2009, 11:33:40 »

Africa selesine, ben başka eklemeler de yapmıştım.
Ardçı kaymasın diye aynı döşemealtına set  ve bacak kısımlarını
biraz daha destek yaptırmıştım.
Kayıtlı

Hakan Bekar
555 6507575
zafer.yangin
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 40



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #16 : 15 Eylül 2009, 12:10:24 »

Şimdi burda derler ki neye göre en iyi motor? Ki sorulması gereken soru da bu zaten. Buna göre;

Africa Twin, DL650 V Strom (1000 değil arkadaşlar), BMW R80, DR650 ve aynı motorlu XF650, Transalp (eski kasa), BMW F650 (Rotax motorlu olan yani GS değil), Pegasso (eski kasa) bunlar bence sorunsuz motorlar/dı. Hem şase, hem motor olarak. Kaydedilmiş hiçbir rutin arızası yoktu. Bakın yolda bırakacak arızadan bahsediyorum.

Africa benzin pompası sorunu yaşıyordu ama yolda bırakacak birşey değildi. Ayrıca Mitsubishi Lancer, Tofaş'ın kuş serisi pompaları pazarda bile satılırken, africa ya da uyuyordu. Tabii ki yıpratılmış bir motorda zaman içinde arıza meydana geliyor. Ama bu motorun değil sürücünün hatası. Ancak 1100 GS dediğimizde şase kırması ciddi bir sorun teşkil ediyor. Hele ki biraz bozuk yolda 2 kişi olduğunda kuyruk şasesi kırılabiliyor ki bu ciddi bir sorun. Diyeceksin ki Kemalim modifiye yap. İşte modifiye yapmadan sorunsuz motor araştırıyoruz.

DL650, bugüne kadar kaytılara geçmiş standart bir arızası yok. Hatta neredeyse arızası yok. Normal bakımlarını yap devam et. Keza transalp de öyle. Eski BMW F650 lerde de rutin bir sorun olmazdı, pegaso larda da. Çünkü her ikisi de rotax motor kullanıyordu. Biri 5 Sübap, diğeri 4 sübaplı modeli. Bunlarda da motor aksamı, şase konusunda sorun olmuyordu.

Ancak, bütün bu sorunsuz motorların sorunlu olanları da vardı. Yıllarca bakımları yapılmamış, eşşek gibi kullanılmış hatta ciddi yıpratılmış, kazalara maruz kalmış olanları mutlaka sorun yaratıyordu. Ancak konumuz düzgün kullanım ile bakımlarının düzgün yapılması durumunda sorun çıkarmayan motorlar olduğundan onları meclis dışı kabul ediyoruz.

Savunduğum en iyi motor ise tam anlamıyla hakkını vererek kullandığım, yeri geldi mi ağır offroad yaptığım, yeri geldi mi uzun yol yaptığım ama bir gün olsun rutin bir sorun çıkarmayan XF 650 Freewind için söyleyecek pek birşey bulamıyorum. 98.000 de Ümit Becerikliler aldı. Şuan 120.000 de ve motor ne rektifiye, ne de segman gördü. Halen daha sorunsuz.
Kayıtlı

Sevgilerimle
zaferyangin
burak.cedetas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 27



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #17 : 16 Eylül 2009, 10:02:00 »

Zafer DL1000 niye değil?  5 yıldır kullanıyorum.  Bende hiçbir sorun yaşamadım.  Rutin bakımları yapıp devam ediyorum.

En son 50.000'de sübap ayarları yapıldı.  Motor ilk güne döndü resmen.
Uzun yolda, uzun süre, 2 kişi (veya tek kişi) uzaklara gidecekseniz en iyi seçeneklerden bir tanesi hala....
Doğru lastikler ile patika, çakıl vs zeminlerde performansı son derece başarılı. (DR Jeykll) 
Arazide veya şehir içinde dur kalklarda motor sorun yaşatmıyor. He su hem yağ radyatörü var.
Gerekirse fan devreye giriyor o kadar.
Asfaltta 5.000 devirden sonra ise ortaya bambaşka bir makine çıkıyor (Mr Hyde).
Hele o motor egzos sesi (Ki orjinal egzosu kullanıyorum ben) hoş.
Vstrom'da kullanılan makine ilk önce TL1000 serisinde kulanılmıştı. O zaman sanırım 135 HP filandı.
DL1000'de ise beygir 100HP'ye indirilip tork arttırlımış ortaya kullanımı acaip keyifli bir makine çıkmış.

Ne değiştirdim?
- Progressive yaylar ile ön amortisorler pek bir rahatladı,
- Çelik fren hortumları (ben pekde bir fark hissetmedim)
- Ön direksiyona bar, çakmak daptörü
- Turing Cam ( Bence gereksiz sizi yüksek sürrate teşvik ediyor, çünkü rüzgarı daha az hissediyprsunuz)
- Zincir yağlama aparatı Loobman
- Elcik ısıtma (Faideli, 4 mesin biniyorsanız işe yarıyor),
- İridium bujiler (bujilerin vakti gelmiş idi zaten)
- Aluminyum yan çantalar (özel imalat)

Sonuç olarak son derece memnunum, tavsiyede ederim.

Sözlerimi klasikleşmiş bir deyiş ile bağlıyorum.
"Korkma ver gazı!"
Kayıtlı
taner.eraslan
Administrator
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #18 : 21 Eylül 2009, 11:10:24 »

..Eski BMW F650 lerde de rutin bir sorun olmazdı...

Amma yaptın be Zafer!!! F650'deki zırt pırt bozulan konjektör sorununu bir kalemde silip attın ya helal olsun sana walla. BMW F650'nin konjektörü selenin altında olduğu için yeterince soğuyamadığından sık sık bozulması kronik bir sorundur. Yolda bırkır mı? Bal gibi de bırakır...

...Ancak, bütün bu sorunsuz motorların sorunlu olanları da vardı. Yıllarca ... eşşek gibi kullanılmış hatta ciddi yıpratılmış ... olanları mutlaka sorun yaratıyordu. Ancak ... onları meclis dışı kabul ediyoruz...

Kendisine uygulanan hunharca davranışlara ve tüm işkencelere rağmen hala aslanlar gibi yürüyen dimdik ayakta kalan bazı istisna motorları (bkz imza) bu istisnaların dışında bıraksak mı acaba 
Kayıtlı

This is Africa... You know?
burak.cedetas
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 27



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #19 : 21 Eylül 2009, 15:53:18 »


Africa demişken,  aşağıdaki linke dün rast geldim.  Polonya'lı sürücülerin AT'ler ile Afganistan macerası.
Fotoğraflar çok güzel, yazılanlarda.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=504942&highlight=mitas


Kayıtlı
burcinhan.dogan
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 30



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #20 : 30 Eylül 2009, 17:21:07 »



Eski BMW F650 lerde de rutin bir sorun olmazdı, pegaso larda da. Çünkü her ikisi de rotax motor kullanıyordu. Biri 5 Sübap, diğeri 4 sübaplı modeli. Bunlarda da motor aksamı, şase konusunda sorun olmuyordu.


Sorunsuzluğunu bildiğim eski Pegaso'mu iki sene sonra geri aldım. Gittiği/bittiği yere kadar binmeyi düşünüyorum.
Kayıtlı
burcinhan.dogan
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 30



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #21 : 30 Eylül 2009, 17:22:57 »


Africa demişken,  aşağıdaki linke dün rast geldim.  Polonya'lı sürücülerin AT'ler ile Afganistan macerası.
Fotoğraflar çok güzel, yazılanlarda.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=504942&highlight=mitas




Şahaneymiş 
Kayıtlı
ozgur.pazar
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 28



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #22 : 30 Eylül 2009, 17:36:43 »



Eski BMW F650 lerde de rutin bir sorun olmazdı, pegaso larda da. Çünkü her ikisi de rotax motor kullanıyordu. Biri 5 Sübap, diğeri 4 sübaplı modeli. Bunlarda da motor aksamı, şase konusunda sorun olmuyordu.


Sorunsuzluğunu bildiğim eski Pegaso'mu iki sene sonra geri aldım. Gittiği/bittiği yere kadar binmeyi düşünüyorum.

Hayırlı olsun
Kayıtlı

Özgür Pazar
06 XT660 R, Ankara
0 533 620 33 08
burcinhan.dogan
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 30



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #23 : 01 Ekim 2009, 09:54:43 »

Hayırlı olsun

Sağolasın
Kayıtlı
ahmet.batur
Administrator
Full Member

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 101



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #24 : 01 Ekim 2009, 12:30:38 »

Burcinhan hayırlı olsun oncesinde Sura'da esinden ogrenmistim zaten ,
Gule gule bin 
Kazası ,belasız,saglıkla , 
Kayıtlı

Saglıcakla kalın ,
Ahmet BATUR
Varadero 06
0533 239 28 15
burcinhan.dogan
Newbie

Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 30



Aktiflik

Deneyim
Seviye
Kötü İtibar


Ruh Halim:
« Yanıtla #25 : 01 Ekim 2009, 13:22:15 »

Burcinhan hayırlı olsun oncesinde Sura'da esinden ogrenmistim zaten ,
Gule gule bin 
Kazası ,belasız,saglıkla , 

Abicim sağolasın
Kayıtlı
Sayfa: 1 [2] Yukarı git  
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Amber design by Bloc | XHTML | CSS